زیستن درماورای بی نهایت: علیرضا سیدی

338805-alexfas01

بچه های دانشگاه صنعتی شریف در دهه هفتاد چهره ای دوست داشتنی را بخاطر می آورند که در باتلاق معروف استعدادها شاخه سرسبزی بود در انتهای صمیمیت  روییده بود.  علیرضا سیدی اصفهانی نه تنها مستعد بود بلکه از معدود افرادی بود که با همه حرف می زد و بدون پیشداوری می کوشید انسانها را درک کند و بفهمد. شاید این روزها این توانایی خارق العاده نباشد ولی در سالهای اول دهه هفتاد برای نسلی که روز اول کلاس اولش با جنگ شروع شده بود و دهه شصت برایش وضعیت عادی زندگی بود درک کالایی کمیاب بود. او در حالیکه در کلاسها بهترین بود که ماهها بستری می شد. برای او جنگیدن یک شعار نبود، علیرضا هر روز در حال مبارزه بود.  بقیه داستان او حتی به زبان ساده و فارغ از صفات غلوآمیز تحسین برانگیز است. او به ایالات متحده آمد و در دانشگاه رنسلر با شایستگی ادامه  تحصیل داد. فارغ التحصیل شد و بعد از تدریس در دانشگاه راچستر به  دانشگاه مرکزی فلوریدا (یو سی اف) رفت. جاییکه پژوهشها و فعالیتهای علمیش باعث شد تا پیش از آنکه به چهل سالگی برسد جزء مدرسین پیشتاز در آموزش مهندسی قرار بگیرد.  به پاس تلاشهایش در استفاده از ابزار ریاضی در تدریس مهندسی از او برای شرکت در آخرین سمپوزیوم آموزش مهندسی در ایالات متحده دعوت شده بود.

درگذشت ناگهانی او همه را بهت زده کرد و دوستان نزدیکش را عزادار. ولی افرادی مانند علیرضا با زندگی پربارشان راههای زیادی برای زیستن در ماورای بی نهایت دارند. با هدف زنده نگهداشتن یاد او و به منظور حمایت از پژوهشهای مشابه گروهی از دوستان  علیرضا به همراه همسر دانشمندش یک بورسیه بعنوان جایزه برای فعالیتهای درخور پژوهشی در دانشگاه مرکزی فلوریدا Alireza Seyedi Doctoral Research Innovation Endowed Scholarship تاسیس کرده اند.

 این بورسیه به یک دانشجو دکترا اهدا می شود که تز دکترایش دستاوردهای نوآورانه و شایان ذکری را در عرصه پژوهش در مهندسی برق و کامپیوتر در پی داشته  باشد. تا حالا دوستان و خانواده علیرضا مبلغ 13600 دلار بعنوان سرمایه اولیه این بورس جمع آوری کرده اند. برای خوداتکایی این بورس به سی هزار دلار احتیاج هست. شما هم می توانید در این کار سهیم باشید:

– می توانید یک چک در وجه UCF Foundation, Inc. بکشید و در بخش توضیح بنویسید:  CECS000313 Seyedi Innovation Endowed Scholarship

– :چک را می توانید به آدرس

UCF Foundation, Inc.
Attn: Michael J. G. McLaughlin
12424 Research Parkway, Suite 250

ارسال کنید. آنلاین هم می توانید اینکار را انجام بدهید:

Click this link: https://www.ucffoundation.org/give-to-a-ucf-college
For “Designation”, select “Other” and paste this information: CECS000313 – Seyedi Innovation Endowed Scholarship
Complete other billing and name information as instructed
Click “Donate Now”

بیان دیدگاه

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در WordPress.com.

بالا ↑