دو سوی تصمیم 2012

سه شنبه آینده مردم ایالات متحده آمریکا به پای صندوقهای رای خواهند رفت تا رئیس جمهور این کشور را برای چهار سال آینده انتخاب کنند.  رقابت انتخاباتی امسال بین باراک اوباما رییس جمهوری فعلی و میت رامنی جمهوریخواه بسیار فشرده است و طبق نظرسنجیهای اخیر هیچکدام اکثریت  قاطع را ندارد.   این روزها کسانی که مایل به رای دادن باشند می توانند از فرصت رای دادن زودهنگام استفاده کنند و به پای صندوقهای رای بروند. بسیاری از دانشجویان کلاسم از این فرصت استفاده  کرده اند و رای داده اند. از دو نفر از آنها خواستم تا اگر اشکالی ندارد به من بگویند به که رای داده اند و چرا.جوابهایشان جالب بوده است. لطفا توجه کنید که این نظرات به منظور آشنایی شما با فضای فکری انتخابات امسال منتشر می شوند و هدف بهیچوجه تبلیغ یک کاندیدا یا یک نظر خاص نیست:

والنسیا، به ریاست جمهوری اوباما رای داده است:

من از فرصتی که داشتم استفاده کردم و به رییس جمهور اوباما بعنوان بهترین گزینه برای رشد اقتصادی  و توسعه کشور رای دادم.  ما به رییس جمهوری احتیاج داریم که نه فقط برای امروز کشور بلکه برای آینده اش برنامه داشته باشد. من باور دارم که سیاستهای رییس جمهور برای سرمایه گذاری در برنامه های آموزشی بهترین راه تامین آینده ما بعنوان رهبر جهان در دهه های در پیشرو می باشند.  من از برنامه های رییس جمهور برای سرمایه گذاری در انرژی خورشیدی، نیروگاههای بادی و بازسازی زیرساختهای اقتصادیمان، پایان دادن به جنگها و پاداش دادن به شرکتهایی که در آمریکا اشتغال ایجاد می کنند و پایان دادن به تخفیف مالیاتی جورج دبلیو بوش برای ثروتمندان حمایت می کنم. جمهوریخواهان می پرسند که آیا وضعمان از چهار سال بهتر است؟ من جواب می دهم که قطعا همینطور است.  من دوران چند رییس جمهور را دیده ام و وضع من و خانواده ام در دوران روسای جمهور جمهوریخواه بد و بدتر شده است. جمهوریخواهان با جنگ افروزی می خواهند رشد اقتصادی ایجاد کنند. من به  میت رامنی می گویم که سری به قبرها و خانواده های هزاران نفری بزند که در سالهای گذشته کشته شده اند و از آنها بپرسد که آیا وضعشان بهتر است یا بدتر.

سوزان، دانشجوی دیگر کلاس است که به میت رامنی رای داده است:

 سلام، من به میت رامنی رای دادم.  درباره هر دو کاندیدا تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که در حال حاضر بیشتر با رامنی توافق دارم. من باور دارم که قانون حمایت از خدمات درمانی باید لغو شود، سقط جنین باید غیرقانونی اعلام گردد و آمریکا باید از اسراییل دفاع کند و در کنار این کشور بایستد. اینها چند نکته هستند که باور دارم سرنوشت ملی ما را در آینده تعیین خواهند کرد. بعنوان یک شهروند آمریکایی من به این امتیاز (از واژه privilege  و نه right استفاده کرده است)  باور دارم و گرچه با همه سیاستهای فرماندار رامنی موافق نیستم اما باور دارم که  باورهای ارزشی او به باورهای ارزشی من نزدیکتر است.

… مطمئنم افراد دیگر دلایل  دیگری دارند ولی بنظرم آمد این دو نفر دو سوی طیف سیاسی آمریکا را تعریف می کنند. برای من این جالب است که اکثر طرفداران رامنی گرچه او را از نظر اقتصادی قویتر می دانند بخاطر باورها و ارزشهای ایدئولوژیکشان به او رای می دهند.  فقط خواستم دو نمونه از این آدمها را ملاقات کرده باشید.

2 پاسخ به ‘دو سوی تصمیم 2012

Add yours

  1. خيلي جالب بود على جان
    مختصر و مفيد
    حالا اگر مساله ايران مطرح شود، اين دو نفر/طيف با چه دلايلى به چه كسى راي ميدهند

  2. راستش برای رای دهنده ای مثل سوزان شاید ایران مهم باشد ولی نه برای والنسیا، مساله اصلی انتخابات امسال اقتصاد است.

بیان دیدگاه

وب‌نوشت روی WordPress.com.

بالا ↑