مجله ای تازه: مهرنامه

شماره دوم مهرنامه ماهنامه علوم انسانی را امروز گرفتم.  عکس روی جلد داریوش شایگان است و موضوع گفتگو با او «غرب زدگی ناآگاهانه».  آثار این شماره نوشته حسین آبادیان، غلامحسین ابراهیمی دینانی، تورج اتابکی، منصوره اتحادیه، بابک احمدی، عماد افروغ، محمد بقایی ماکان، مازیار بهروز، رسول جعفریان، محمدعلی سپانلو، احسان شریعتی، سارا شریعتی، سوسن شریعتی، عباس عبدی، علیرضا علوی تبار، موسی غنی نژاد و تعداد دیگری از اندیشمندان و صاحبنظران است. (اسامی زیادند یک شماره بخرید ببینید!)  ضمیمه 48 صفحه ای مجله کتاب نامه مهرنامه است  و درباره انتشارات جدید در تاریخ ایران، تاریخ جهان، اقتصاد، اخلاق، ادبیات ایران و جهان می باشد.

مهرنامه رسالت خود را ترویج دانشوری و نه روشنفکری می داند و بدنبال تفسیر جهان است و نه تغییر آن.  وقتی آنرا ورق می زنی وسوسه می شوی که بشینی و بخوانی، به بعضی آفرین بگویی، به برخی ناسزا و بعد می خواهی فکر کنی، بخوانی و بنویسی.  مجله ای چنین غنی از اطلاعات البته بحث برانگیز است. ولی اگر یک ماهنامه علوم انسانی بحث برانگیز نباشد به چه درد می خورد.  مهرنامه در این روزهای بهاری خواندن دارد.

…خیلی ملا لغط بازی می شود ولی مادر  لوئی  فیلیپ ژوزف د اورلئان  دوک اورلئان از خاندان بوربون نبود. شاخه اورلئان خانواده بوربون از فیلیپ برادر لوئی چهاردهم شروع می شود که پسرش در طفولیت لوئی پانزدهم نائب السلطنه فرانسه بود.  و نواده اش در دوران انقلاب کبیر فرانسه از حامیان آزادیخواهان بود. در نتیجه لوئی فیلیپ خودش یک شاهزاده بوربون به شمار می آمد.(صفحه 146 شماره 2 مهرنامه)  همینجوری

بیان دیدگاه

وب‌نوشت روی WordPress.com.

بالا ↑